
Stap 1: Asbestinventarisatierapport
Op grond van het Arbobesluit geldt dat de asbestverwijderaar voorafgaand aan de asbestverwijdering altijd de beschikking dient te hebben over een geldig asbestinventarisatierapport. Tijdens deze inventarisatie wordt de risicoklasse bepaald, die bepalend is voor de wijze waarop de sanering moet worden uitgevoerd en welke beschermingsmaatregelen er moeten worden getroffen.
Stap 2: Sloopmelding
Vervolgens verzorgen wij een sloopmelding bij uw gemeente.
Stap 3: Prijsopgave Struijk
Wij maken, op basis van het asbestinventarisatierapport, een vaste prijs voor de verwijdering van uw asbestdak.
Stap 4: Uitvoering
Na uw schriftelijke opdracht plannen wij, in overleg met u, een uitvoeringsperiode. Wij doen voor de start van de asbestverwijdering de wettelijk verplichte meldingen bij de gemeente, certificerende instelling en inspectie SZW. Vervolgens verwijderen wij uw asbestdak vakkundig en verzorgen wij de afvoer van het asbest conform de huidige wet- en regelgeving.
Stap 5: Oplevering
Na afloop van de asbestverwijdering komt een onafhankelijk laboratorium de locatie van de uitgevoerde werkzaamheden controleren en vrijgeven. U krijgt hiervan een rapport. Tevens ontvangt u van ons de stortbon van het afgevoerde asbesthoudend materiaal.
Wilt u dat Struijk alles voor u regelt?
Bel direct: 0180-514822
Hans Lievaart
of Gerben Eikelenboom
of vul uw wensen in en wij bellen u.
Asbesthoudende dakbedekking vrijgesteld van afvalstoffenbelasting
Het storten van asbesthoudende dakbedekking is vrijgesteld van de afvalstoffenbelasting. Het materiaal dient wel afzonderlijk aangeboden te worden op de verwerkingslocatie.